Monday, June 15, 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1






Pada pendapat saya, logo ini adalah mengisahkan tentang sebuah keluarga. Seperti mana yang kita tahu, ibu bapa haruslah dihormati dan disayangi. Selain itu, kita sebagai anak mestilah menghargai jasa mereka dan memberi kasih sayang yang sepenuhnya kepada mereka. Mereklah yang akan sentiasa bersama kita disaat berada dalam keadaan susah atau senang.


KELUARGA [1] 

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi 
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa  saya memerlukan mereka



RUJUKAN: 

Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Universiti Terengganu Malaysia. Hakcipta Terpelihara.



No comments:

Post a Comment